Friday 10 November 2017

Kahdenvälisiä Vs Monenvälisen Kaupankäynnin Järjestelmä


Monenkeskinen kaupankäyntiväline - MTF. Mikä on monenvälinen kaupan järjestely - MTF. Monenvälinen kaupankäyntijärjestelmä MTF on kaupankäyntijärjestelmä, joka helpottaa rahoitusvälineiden vaihtoa useiden osapuolten välillä. Monenväliset kaupankäyntijärjestelmät mahdollistavat sopimusten saajille mahdollisuuden kerätä ja siirtää erilaisia ​​arvopapereita, Etenkin välineet, joilla ei ole virallista markkinat. Tällaiset tilat ovat usein sähköisiä järjestelmiä, joita hallinnoivat hyväksytyt markkinatoimijat tai suuret investointipankit. Kaupat toimittavat yleensä sähköisesti tilauksia, joissa käytetään vastaavaa ohjelmistokonetta ostajien kanssa ostajien kanssa. BREAKING DOWN Multilateral Trading Facility - MTF. Multillateral trading facilities tarjoavat vähittäis sijoittajille ja sijoituspalveluyrityksille vaihtoehtoisen vaihtoehdon muodolliselle vaihtoon. Lisäksi monenkeskisissä kaupankäyntijärjestelmissä on vähemmän rajoituksia kaupankäynnin kohteena olevien rahoitusinstrumenttien kirjaamisessa, jolloin osakkaat voivat vaihtaa eksoottisia varoja. WORLD TRADE ORGANIZATION. UNDERSTA WTO-PERUSPERIAATTEET Kauppajärjestelmän periaatteet. WTO-sopimukset ovat pitkiä ja monimutkaisia, koska ne ovat laillisia tekstejä, jotka kattavat monenlaiset toimet. Ne käsittelevät maataloutta, tekstiiliä ja vaatteita, pankkialaa, televiestintää, julkisia ostoja, teollisia standardeja ja tuoteturvallisuutta, elintarvikkeiden sanitaatiosäännökset, henkinen omaisuus ja paljon muuta Mutta monet yksinkertaiset, perustavanlaatuiset periaatteet toimivat kaikissa näissä asiakirjoissa Nämä periaatteet ovat monenvälisen kauppajärjestelmän perusta. Tarkastele näitä periaatteita tarkemmin. Napsauta avataksesi kohteen Puu Sivustojen navigointi avautuu täällä, jos otat JavaScriptin käyttöön selaimessasi. 1 Suosituimmuuskohteluun liittyvä kansallinen monenkeskinen kohtelu, joka kohdistaa muitakin ihmisiä tasavertaisesti WTO-sopimusten mukaan maat eivät yleensä voi syrjiä kauppakumppaneitaan. Anna jollekulle erityinen suosikki, kuten alhaisempi tulli ja niiden on tehtävä samoin kaikille muille WTO: n jäsenille. Tämä periaate tunnetaan useimmiten Suosituimmuuskohteluun kohdistuva monimutkainen kohtelu, ks. Ruutu On tärkeää, että se on tullitariffeja ja kauppaa koskevan yleissopimuksen GATT-sopimuksen ensimmäinen artikla, jolla säännellään tavarakauppaa. MFN on myös etusijalla palvelukaupan yleissopimuksen GATS-sopimuksen 2 artiklassa ja sopimuksessa Teollis - ja tekijänoikeuksien kauppaan liittyvistä näkökohdista TRIPS 4 artikla, vaikka jokaisessa sopimuksessa periaatetta käsitellään hieman eri tavalla Nämä kolme sopimusta koskevat kaikkia WTO: n kaikkia kolmea tärkeintä kauppaa. Jotkut poikkeukset ovat sallittuja Esimerkiksi maat voivat asettaa Joka koskee ainoastaan ​​tavaroita, jotka ovat kauppaa ryhmässä, joka syrjii tavaroita ulkopuolelta, tai että ne voivat antaa kehitysmaille erityistä pääsyä niiden markkinoille. Tai maa voi korostaa esteitä sellaisille tuotteille, joita pidetään kaupankäynnin kohteena epäoikeudenmukaisesti tietyistä maista. Palveluja, maita on sallittu rajoitetuissa olosuhteissa syrjiä. Mutta sopimukset sallivat vain nämä poikkeukset Tiukemmat ehdot Yleisesti ottaen MFN tarkoittaa, että aina kun maa alentaa kaupan esteitä tai avaa markkinoita, sen on tehtävä sama tavara tai palvelu kaikkien niiden kauppakumppaneiden mukaan, rikas tai köyhä, heikko tai vahva. kohtelu Hoito ulkomaalaisille ja paikallisille asukkaille Tulevat ja paikallisesti tuotetut tavarat olisi kohdeltava tasapuolisesti ainakin sen jälkeen, kun ulkomaiset tavarat ovat tulleet markkinoille. Sama koskee ulkomaisia ​​ja kotimaisia ​​palveluja sekä ulkomaisia ​​ja paikallisia tavaramerkkejä, tekijänoikeuksia ja patentteja. joka antaa muille samanlaisen kohtelun kuin omilla kansalaisillaan, löytyy myös kaikista kolmesta tärkeimmästä WTO: n sopimuksesta GATT-sopimuksen GATT-sopimuksen 3 artiklasta ja TRIPS-sopimuksen 3 artiklasta, vaikka tätä periaatetta käsitellään jälleen hieman eri tavoin. kun tuote, palvelu tai henkisen omaisuuden kohde on tullut markkinoille Siksi tuontitullien kantaminen ei ole kansallisen lainsäädännön vastaista. vaikka paikallisesti tuotetuista tuotteista ei veloitettaisi vastaavaa veroa. Kaupan asteittainen lopettaminen neuvoteltaessa takaisin alkuun. Tehokkaat kaupan esteet ovat yksi ilmeisimmistä keinoista kannustaa kauppaa. Kyseisiin esteisiin kuuluvat tullit tai tariffit ja toimenpiteet, kuten tuonti Kiellot tai kiintiöt, jotka rajoittavat määriä valikoivasti Ajoittain muita asioita, kuten byrokratiaa ja valuuttakurssipolitiikkaa, on myös keskusteltu. GATTin luomisesta 1947-48 on ollut kahdeksan neuvottelukierrosta yhdeksännessä kierroksessa Dohan kehitysohjelman Agenda on nyt käynnissä Aluksi keskityttiin tullien alentamiseen maahantuotujen tavaroiden osalta Neuvottelujen tuloksena 1990-luvun puoliväliin mennessä teollisuusmaat teollisuustuotteiden tariffit olivat laskeneet tasaisesti alle 4. Mutta 1980-luvulla neuvottelut olivat laajentuneet koskemaan tavaroihin kuulumattomia esteitä sekä uusia aloja, kuten palveluita ja henkistä omaisuutta. Markkinoiden avaaminen voi olla hyödyllistä, mutta se edellyttää myös mukauttamista. WTO-sopimukset antavat maille mahdollisuuden ottaa käyttöön muutoksia vähitellen asteittaisen vapauttamisen avulla. Kehitysmaille annetaan yleensä pidempi velvoitteidensa täyttäminen. Sitoutuminen ja avoimuus ovat edistyksellisiä. koska lupaus antaa yrityksille selkeämmän kuvan tulevista mahdollisuuksistaan ​​Vakautta ja ennustettavuutta lisää investointeja, luodaan työpaikkoja ja kuluttajat voivat täysin nauttia kilpailun valinnanvapaudesta ja alhaisemmista hinnoista. Monenvälinen kauppajärjestelmä on yritystoiminnan hallitukset tekevät liiketoimintaympäristön vakaana ja ennakoitavissa. Uruguayn kierros kasvatti sitoumuksia. Vuoden 1986-94 neuvottelujen aikana ja sen jälkeen sidotut tariffit. Nämä ovat tariffiarvoja, joten prosenttiosuuksia ei painoteta kaupan volyymien tai arvojen mukaan. WTO: ssa, kun maat sopivat avaavansa tavaroidensa tai palveluidensa markkinoita, ne sitovat sitoumuksiaan tavaroihin nähden, nämä sitoumukset ovat tullimaksujen enimmäismääriä. Maat verottavat tuontia hinnoilla, jotka ovat alhaisempia kuin sidotut määrät. Usein tällainen on kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa tosiasiallisesti veloitetut hinnat ja sidotut hinnat ovat yleensä samat. Maa voi muuttaa sitoumuksiaan, mutta vasta neuvottelujen jälkeen kauppakumppanit, jotka voisivat merkitä sitä, että ne korvaisivat ne kaupan menettämisestä Uruguayn kierroksen monenvälisten kauppaneuvottelujen saavutuksista oli lisätä kaupan määrä sitovilla sitoumuksilla, ks. taulukko. Maataloudessa 100: sta tuotteesta on nyt sidottu hintoja. tämä on huomattavasti suurempi markkinaturvan kauppiaille ja sijoittajille. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta muilla tavoin Ell Yksi tapa on vähentää kiintiöiden käyttöä ja muita toimenpiteitä, joilla asetetaan rajoituksia kiintiöitä hallinnoivan tuonnin rajoihin, voi johtaa enemmän byrokratiaan ja epäoikeudenmukaisen toiminnan syytöksiin. Toinen on tehdä maakohtaisista kauppasäännöistä mahdollisimman selkeät ja julkiset. Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitukset julkistavat politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittaessaan WTO: lle. Kansallisten kauppapolitiikkojen säännöllinen valvonta kauppapolitiikan arviointimekanismin avulla tarjoaa lisää keinoja edistää avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisellä tasolla. Mutta se ei ole täysin tarkka. Järjestelmä sallii tariffeja ja rajoitetuissa olosuhteissa muunlaista suojelua. Tarkemmin sanottuna sääntö on avoimille, oikeudenmukaisille ja vääristelemille kilpailulle. Syrjimättömyys ja kansallinen kohtelu on suunniteltu takaamaan oikeudenmukaiset kaupankäynnin edellytykset n polkumyynnillä tapahtuva polkumyynnillä tapahtuva viennin alittavuus markkinaosuuden ja tukien hankkimiseksi Kysymykset ovat monimutkaisia ​​ja säännöt pyrkivät määrittämään oikeudenmukaisen tai epäoikeudenmukaisen ja miten hallitukset voivat vastata erityisesti laskemalla tuontitulleja, jotka on laskettu korvaamaan epäoikeudenmukaisten Useissa muissa WTO-sopimuksissa pyritään tukemaan tasapuolista kilpailua maataloudessa, teollis - ja tekijänoikeuksissa ja palveluissa, esimerkiksi julkisia hankintoja koskevassa sopimuksessa monivuotinen sopimus, koska se allekirjoittaa vain muutamat WTO: n jäsenet, laajentaa kilpailusääntöjä tuhansille valtioille yhteisöjä monissa maissa jne. Edistetään kehitystä ja talousuudistusta takaisin alkuun. WTO-järjestelmä edesauttaa kehitystä Sitä vastoin kehitysmaat tarvitsevat joustavuutta niiden toteuttamishetkellä järjestelmän sopimusten täytäntöönpanemiseksi. Sopimukset itse perivät aiemmat jotka mahdollistavat erityistuen ja kaupan myönnytysten myöntämisen kehitysmaille Kolme neljäsosaa WTO: n jäsenistä ovat kehitysmaat ja siirtymät markkinatalouteen Uruguayn kierroksen seitsemän ja puolen vuoden aikana yli 60 näistä maista toteuttivat kaupan vapauttamisohjelmia itsenäisesti Samaan aikaan kehitysmaat ja siirtymätaloudet olivat paljon enemmän aktiivinen ja vaikutusvaltainen Uruguayn kierroksen neuvotteluissa kuin edellisellä kierroksella, ja ne ovat vieläkin enemmän nykyisessä Dohan kehitysohjelmassa. Uruguayn kierroksen lopussa kehitysmaat olivat valmiita ottamaan suurimman osan velvoitteista, joita tarvitaan Kehitysmaat mutta sopimukset antoivat heille siirtymäkausia sopeutumaan entistä tuntemattomammiin ja ehkä vaikeisiin WTO: n määräyksiin erityisesti köyhimmille ja vähiten kehittyneille maille. Päätöksessä hyväksytty ministeriön päätös sanoo, että parempien maiden olisi nopeutettava ja panee merkille vähiten kehittyneiden maiden viemien tavaroiden markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset ks tekninen tuki heille hiljattain Kehittyneet maat ovat alkaneet sallia tullittoman ja kiintiötöntä tuontia lähes kaikille vähiten kehittyneistä maista tulevista tuotteista. WTO: n ja sen jäsenten keskuudessa on vielä meneillään oppimisprosessi. Nykyinen Dohan kehitysohjelma sisältää kehitysmaiden huolen vaikeuksista, joita he kohtaavat Uruguayn kierroksen sopimusten toteuttamisessa. Kauppajärjestelmän olisi oltava syrjimättömyyttä lukuun ottamatta maata, joka ei saisi syrjiä kauppakumppaneitaan, mikä antaa heille yhdenvertaisen edun mukaisen maan tai MFN: n aseman. Ei saa syrjiä sen omia ja ulkomaisia ​​tuotteita, palveluita tai kansalaisia, jotka tarjoavat heille kansallista kohtelua. Neuvotteluihin päästyneitä parempia esteitä. Ennustettavissa olevat ulkomaiset yritykset, sijoittajat ja hallitukset olisivat vakuuttuneita siitä, että kaupan esteitä, kuten tulleja ja muita kuin tulleja koskevia esteitä, ei pitäisi lisätä mielivaltaisesti WTO: ssa sitovat tariffimäärät ja markkinoiden avaamista koskevat sitoumukset Enemmän kilpailukykyisiä, jotka vähentävät epäoikeudenmukaisia ​​käytäntöjä, kuten vientitukia ja polkumyyntituotteita alhaisempina kustannuksin markkinaosuuden saavuttamiseksi, hyödyttävät vähemmän kehittyneitä maita antaen heille enemmän aikaa sopeuttamiseen, joustavuuteen ja erityisiin etuoikeuksiin. Tämä kuulostaa ristiriidalta. , Mutta WTO: ssa se tarkoittaa tosiasiassa syrjimättömyyttä, joka kohtelee lähes yhtä hyvin kaikkia. Näin tapahtuu Jokainen jäsen kohtelee kaikkia muita jäseniä yhtä hyvin suosituiksi kauppakumppaneiksi Jos maa parantaa etuja, jotka se antaa yhdelle kauppakumppanille, se on Että kaikki muut WTO: n jäsenet saisivat parhaan mahdollisen kohtelun. Kaikkien muiden suosituimpien maiden suosiminen on suositeltavaa. Suurin suosituimmuuskohtelu MFN-status ei aina tarkoita yhtäläistä kohtelua Ensimmäiset kahdenväliset MFN-sopimukset perustivat yksinoikeudellisia klubeja maan suosituimmista kaupankäynnistä kumppanit GATT-sopimuksessa ja nyt WTO: ssa MFN-klubi ei ole enää yksinomainen MFN-periaate varmistaa, että kukin maa kohtelee yli 140 jäsentä s. Mutta on olemassa joitain poikkeuksia. WORLD TRADE ORGANIZATION. I olen erittäin tyytyväinen voidessani liittyä kaikkiin tänään Bangaloressa aiheen Emergent India Uudet roolit ja uudet vastuut Ja tekemällä tämä Bangaloressa ei ole sattumaa Intian kolmanneksi suurin kaupunki, 35 Intian ohjelmistojen vientiä ja kotiin arvostetuille korkeakouluille ja tutkimuslaitoksille IT - tai biotekniikan alalla, Bangalore on tänään esimerkki siitä, kuinka globalisaatio ja avoimuus voivat tuoda valtavia mahdollisuuksia ja hyötyjä kansalaisillemme. , liikenteen ruuhkautumisen tai infrastruktuuritarpeet ovat vain muutamia. Nämä ovat myös globalisaation tuloksia ja jos haluamme sen olevan meille kaikille hyväksyttäviä, meidän on myös vastattava näihin haasteisiin pääosassa, kuten tämän konferenssin otsikko ehdottaa. yksi globalisaation ilmenemismuodoista, sen myönteisistä vaikutuksista mutta myös sen haasteista Nykyään on selvää, että markkinavoimien ainoa työ ei riitä globalisaation sopeutumista kaikille ja että meidän on kehitettävä välineitä globalisaation hyödyntämiseksi, jotta sekä kehittyneet että kehitysmaat hyötyisivät siitä samanaikaisesti ja että yhteiskunnissamme, jotka kärsivät globalisaation muutoksista, ne hoidetaan asianmukaisesti. Että globalisaatiota hyödyntävät välineet ovat monenvälinen kauppajärjestelmä, WTO ja näin ollen Dohassa vuonna 2001 käynnistetty neuvottelukierros Dohan kehitysohjelman alla. Sen tarkoituksena on tasapainottaa maailman kauppajärjestelmä kehitysmaiden hyväksi, Markkinoiden avautuminen ja uudet kauppasäännöt, jotka on mukautettu 21 päivänä vuosisadan uusiin muuttuviin kaupankäyntimaisuihin. WTO: n ja sen edeltäjän, GATTin, myötä kehittyneet WTO: n jäsenet ovat saaneet aikaan lukuisia etuuskohtelukauppasopimuksia. Vuoteen 2010 mennessä noin 400 tällaista sopimukset voisivat olla aktiivisia. Nämä etuuskohtelusopimukset ovat ristiriidassa syrjimättömyyden periaatteen kanssa, joka on yksi KIE-strategian kulmakivistä WTO Jos näin on, miksi niin monet maat ovat valmiita hyväksymään kahdenvälisellä tasolla sääntöjä ja tieteenaloja, joita ne eivät ole valmiita hyväksymään monenvälisellä tasolla. Alueellisten kauppasopimusten hyväksyttävyys. Mielestäni on olemassa useita syitä houkuttelevuutta kahdenvälisten sopimusten suhteen verrattuna monenvälisiin neuvotteluihin. Ensinnäkin ne näyttävät nopeammin päätökseen Vähemmän osapuolten mukaan etuuskohtelukauppasopimukset voidaan tehdä lyhyemmässä ajassa Tämä on yleensä hyvin houkutteleva sekä poliitikoille että liikeyhteisöille, jotka etsivät nopeita tuloksia. Yksikään he voivat päästä uuteen alueeseen Kahdenväliset kauppasopimukset voivat mennä uusia aloja, kuten investointeja, kilpailua, teknisiä standardeja, työnormeja tai ympäristönsuojelua koskevia säännöksiä, jos ei ole yhteisymmärrystä. WTO: n jäsenten joukossa. Kolmanneksi monet viimeaikaiset vapaakauppasopimukset sisältävät poliittisia tai geopoliittisia näkökohtia kehitysmaille Jotka neuvottelevat voimakkaimmilla kehittyneillä mailla, yleensä odotetaan yksinoikeuksia etuuskohteluun sekä odotuksiin kehitysavusta ja muista ei-kaupallisista palkkioista. Niitä pidetään myös keinona saada esineitä ja saada etua muihin WTO: n jäseniin nähden. Biteraaliset kauppasopimukset ovat hyödyllisiä myös neuvottelijoiden kannalta, jotta ne voivat neuvotella, mikä osaltaan edistäisi maan kaupparyhmien vahvistamista. Useat alueelliset kauppasopimukset ovat olleet rauha ja poliittinen vakauden perusta. Lopuksi niitä käytetään usein kotimaisten uudistusten välineinä aloilla jos monenkeskinen järjestelmä tarjoaa heikompia vipuvaikutuksia. Miksi kahdenväliset kauppasopimukset eivät voi korvata monenvälisiä sääntöjä. Minun mielestäni kahdenväliset sopimukset eivät voi korvata monenvälisiä kauppasääntöjä. Jollei kaupan teorian oppikirjoista kertonut esimerkiksi esimerkiksi, että ne aiheuttavat kaupan vääristymiä ja siirtävät tuontia tehokkaimmista maailmanlaajuisista toimittajista, haluan l Ike korostaa neljä keskeistä kahdenvälisten sopimusten keskeisiä rajoituksia. Ensinnä etuuskohtelukauppasopimusten tekeminen voi kannustaa edelleen syrjintään, mikä lopulta vahingoittaa kaikkia kauppakumppaneita. Maat, jotka ovat sopimuksen ulkopuolella, yrittävät tehdä sopimuksia jonkun sellaisen kanssa, Syrjäytymisen välttämiseksi Tätä on kutsuttu domino - tai bandwagon-vaikutukseksi ja se johtuu suurelta osin Aasian alueellisesta kauppasopimustoiminnasta äskettäin. Toisin sanoen seurauksena on, että etuuskohteluun perustuvien sopimusten muodostamat tullietuudet ovat yleensä lyhyitä - Mitä enemmän sopimuksia sinulla on, sitä vähemmän merkityksellisiä etuja olisi. Toiseksi kahdenväliset sopimukset eivät voi ratkaista systeemisiä kysymyksiä, kuten alkuperäsääntöjä, polkumyynnin vastaisia ​​toimenpiteitä, maataloutta ja kalastustukea. Näitä asioita ei yksinkertaisesti voida käsitellä kahdenvälisellä tasolla. neuvottelut maataloustukien vääristävän kaupan poistamiseksi tai vähentämiseksi, tai kalastustukia Kahdenvälisen maanviljelijän tai kalastajan tai kahdenvälisen kanan ja monenvälisen maanviljelijän tai kana - tai kalanviljelijän välillä ei ole sellaista, että viljelijöille myönnetään tukea koko siipikarjan tuotannolle. Sama pätee polkumyynnin vastaisiin sääntöihin. Kolmanneksi, Alueellisten kauppasopimusten leviäminen voi vaikeuttaa huomattavasti kaupankäyntiä ja luoda epäyhtenäisten sääntöjen verkko Alkuperäsääntöjä yhä useammat WTO: n jäsenet ovat kymmenen tai useamman alueellisen kauppasopimuksen sopimuspuolena, erityiset alkuperäsäännöt, jotka ovat välttämättömiä sen varmistamiseksi, että etusija siirtyy kumppaniksesi ja ei muille Tämä vaikeuttaa yritysten tuotantoprosesseja, jotka voivat joutua räätälöimään tuotteitaan eri etuuskohteluun perustuvilla markkinoilla alkuperäsääntöjen tyydyttämiseksi. Se myös vaikeuttaa elämää jotka ovat velvollisia arvioimaan samaa tuotetta eri tavoin sen alkuperästä riippuen, mikä vaarantaa avoimuuden kaupankäynnin järjestelmästä Kun professori Bhagwatin käyttämää ilmaisua lainataan, meillä alkaa olla todellinen spagettikulho kiertyneistä alkuperäsäännöistä. Viime kädessä monille pienille ja heikoille kehitysmaille kahdenvälinen sopimus voimakkaan suuren maan kanssa merkitsee vähemmän vipuvaikutus ja heikompi neuvotteluasema kuin monenvälisissä neuvotteluissa Itse asiassa ei ole kyse Intiasta, Kiinasta, Brasiliasta, Yhdysvalloista ja EY: stä, tämä pätee Mauritiuksessa, Sri Lankassa, Kambodžassa tai Ghanassa. WTO: n kanssa käydyissä alueellisissa kauppasopimuksissa. GATT-sopimus ja nyt WTO tunnustavat jäsenten ehdollisen oikeuden muodostaa alueellisia kauppasopimuksia ja siinä määrin kuin se on tarpeen, jotta WTO: n velvoitteet voidaan jättää huomiotta. WTO asettaa alueellisille sopimuksille kolmenlaisia ​​aineellisia ehtoja WTO: n johdonmukaisuus Ensinnäkin suhteessa alueellisten kauppasopimusten kokonaisvaikutukseen muiden jäsenten kanssa on velvollisuus olla estämättä kauppaa kolmansien osapuolten kanssa. on mitattavissa tariffien perusteella, mutta sitä on vähemmän helppoa mitata muiden kaupan sääntöjen, kuten standardien tai alkuperäsääntöjen, perusteella. Toinen viittaus siihen, mitä kutsumme ulkoiseksi vaatimukseksi Vapaa kauppasopimus ei voi johtaa jäsentuottajien korkeampiin tuontitulleihin. Tulliliiton on yhdenmukaistettava jäsentensä ulkomaankauppapolitiikka ja kompensoitava asianomaiset kolmansien osapuolten jäsenet. Kolmanneksi alueellisten kauppasopimusten sisäisestä ulottuvuudesta tariffit ja muut rajoittavat kauppaa koskevat määräykset on poistettava asteittain kaikesta kaikesta kaupasta. mutta on vaikeampi määritellä muiden rajoittavien kauppaa koskevien määräysten tapauksessa, koska termiä ei ole sovittu. Siksi on selvää, että WTO antaa luvan alueellisille kauppasopimuksille, joiden toiminta ei saisi johtaa tilanteisiin, joissa - osapuoli maksaa sisäisten tullien hinnan. Johdonmukaisuuden varmistamiseksi alueelliset sopimukset on viipymättä toteutettava kun WTO: n jäsenet ovat tarkistaneet sen, ennen kuin alueellinen kauppasopimus on pantu täytäntöön. Koska alueelliset kauppasopimukset ovat täällä, ja ottaen huomioon, että WTO antaa niille tietyin edellytyksin haasteen, ne edistävät maailmankauppajärjestelmän terveyttä vähentämällä riskejä, jotka rajoittavat maailmanlaajuista hyvinvointia ja rajoittavat mittakaavaetuja. Siksi WTO: n jäsenet päättivät sisällyttää alueellisen sopimuksen kysymyksen Dohan kehitysohjelmaa koskevien meneillään olevien neuvottelujen esityslistalle Esityslista Ensimmäinen askel tähän suuntaan on, kun WTO: n jäsenet hyväksyivät viime joulukuussa mekanismin WTO: n jäsenten tekemien kahdenvälisten sopimusten avoimuuden lisäämiseksi. Se kehottaa ilmoittamaan uuden kahdenvälisen kauppasopimuksen ennen etuuskohtelun soveltamista. WTO: n roolin lisäämiseksi siten, että sihteeristö huolehtii omasta vastuustaan ​​ja osapuolten kanssa täysimääräisesti kuullen Valmistellaan tosiasiallinen esitys kaikista WTO: lle ilmoitetuista alueellisista kauppasopimuksista. Prosessi on vapaaehtoinen Tosiasiallinen esitys antaa järjestelmällisen kuvan alueellisten kauppasopimusten kaupan vapauttamisesta ja sääntelynäkökohdista. Mitä muuta voimme tehdä parantamaan Kahdenväliset ja monenväliset kauppasopimukset Uskon, että meidän on käsiteltävä alkuperäsääntöjen spagettiastiat Alkuperäsääntöjen yhdenmukaistaminen, jotka ovat yksinkertaisia, helppokäyttöisiä ja rajoittamattomia eri alueellisten kauppasopimusten puitteissa yksinkertaistaisivat kaupankäynnin edellytyksiä ja edistäisivät huomattavasti avoimuutta työtä jatketaan tässä asiassa, mutta olla rehellinen, ilman jäsenten vakavia tuloksia. Tapahtuman nimelle tulisi mennä kahdenvälisesti tai monenvälisesti. Vastaukseni on mielestäni vahva ja moderni monenvälinen kauppajärjestelmä, johon liittyy alueellisia kauppasopimuksia, jotka vahvistaa eikä heikentää sen etuja Vahva monenvälinen kauppajärjestelmä täydentää jota ei ole korvattu uudella sukupolvella alueellisilla kauppasopimuksilla Jos annat minulle analogisen intialaista ruokaa, alueelliset kauppasopimukset ovat hyvää currykastiketta, joka on monenvälinen sopimus Pepper lisää makua ja voi parantaa currykastiketta, mutta pippuria yksinään ei maukasta ja hyvää pippuria huonoissa kastikkeessa, ei tee temput Käytä väärää reseptiä ja se on tuhoisa päivällinen. Intiaan Intiaan on liittynyt vapaakauppasopimukset Sri Lankan, Bhutanin, Singaporen kanssa ja osallistuu Etelä-Aasian vapaakauppasopimus SAFTA Intia neuvottelee myös ASEAN-maiden, Chilen, Mauritiuksen, MERCOSURin, SACU: n ja Thaimaan kanssa Viime aikoina on esitetty ehdotuksia Korean, Kiinan, Malesian ja joidenkin muiden maiden kanssa tehtyjen vapaakauppasopimusten kanssa Yhdysvaltojen tai EY: n kanssa , Intiassa ei ollut niin paljon vapaakauppasopimuksia, mutta minusta tuntuu, että Intia on nopeasti kiinni. Tässä yhteydessä olen erittäin iloinen siitä, että Intian hallitukselle, Confederatille Intialainen teollisuusala CII on tehnyt selväksi, että kahdenvälisiä neuvotteluja vapaakaupan edistämisestä ei pidä korvata monenvälisissä neuvotteluissa tehdyissä ponnisteluissa. Haluaisin käyttää tilaisuutta arvostaa työsi ja luottaa Intian liike-elämään ja ajatteluun, Tankit kannattavat välittämään huomiota monenvälisestä kauppajärjestelmästä ja meneillään olevista Dohan kierroksen neuvotteluista. Olemme avainasemassa meneillään olevissa Dohan kehitysohjelman neuvotteluissa. Edessämme oleva tilaisuus sulkeutuu joskus tänä vuonna. Hyvä asia poliittinen energia on hiljattain noussut viime viikonloppuna Euroopan, Yhdysvaltain tai ASEANin johtajilta Afrikan kauppaministerit ovat ilmoittaneet eilen Addis Abebassa selvästi huolestuneisuutensa neuvottelujen nykytilanteesta ja heidän tahtonsa päättää. Meidän on nyt tartuttava hetki kääntää tämä poliittinen energia muutoksiin neuvotteluasemissa Tämä ei ole aika lykätä tai heijastaa tätä aika toiminta Ensi viikolla, kun useat ministerit kokoontuvat Davosissa, meillä on mahdollisuus selvittää tulevien viikkojen neuvotteluissa seuraavat vaiheet. Uskon, että Intia näyttää johtajuutensa ja tekee rakentavan panoksensa WTO Round. Thank you for your attention. Problems tarkastella tätä sivua Ota yhteyttä antamalla yksityiskohtaiset tiedot käyttöjärjestelmästä ja verkkoselaimesta, jota käytät.

No comments:

Post a Comment