Tuesday 12 September 2017

Kaupankäynti Järjestelmä In Kiinassa


WORLD TRADE ORGANIZATION. Let aluksi sanomalla, kuinka tyytyväinen olen Kiinassa niin tärkeässä vaiheessa, kun neuvottelemme Kiinan liittymisestä Maailman kauppajärjestöön. Vuodet tästä eteenpäin katsomme tällä kertaa vesiputoukseksi maailmanlaajuinen talousjärjestelmä. On olemassa yksinkertainen todellisuus, joka on nykyisten neuvottelujen ytimessä ja todellisten haasteiden asettamisessa, kun me kaikki kohtaamme todellisuuden, että Kiina on jo johtava voima entistäkin toisistaan ​​riippuvaisemmassa maailmantaloudessa. Kiina tarvitsee yhä enemmän mahdollisuuksia ja WTO: n turvallisuusjärjestelmä täyttää valtavat kasvu - ja kehitystyönsä ja WTO tarvitsee yhä enemmän Kiinaa täysipainoisena ja aktiivisena jäsenenä, joka on todella universaali järjestelmä. Tätä todellisuutta korostaa Kiinan voimakas nousu maailmassa. Viime vuosikymmenellä tuotos on kasvanut keskimäärin 10 prosenttia vuodessa, kun taas tavaroiden vientimäärät ovat kasvaneet vielä nopeammin, noin 15 prosenttia. Kahden vuosikymmenen aikana Kiinan vientikaupan vienti on kasvanut yli kaksikymmentä kertaa ja saavutti viime vuonna Yhdysvaltain 151 miljardia dollaria. Kiina on jo viidenneksi suurin kaupankäynnin voima ja toiseksi suurin ulkomaisten sijoitusten saaja. Nykyään Kiinan talous on 5-10 prosenttia maailmanlaajuisesta tuotannosta riippuen kansallisen tuotannon laskentamenetelmästä. Kiinan talous kasvaa tulevaisuuteen, samoin myös siteet maailmantalouteen. Vientimarkkinoiden riippuvuus kasvaa edelleen nopeasti, eikä pelkästään työvoimavaltaisiin tuotteisiin kuten jalkineita ja leluja, mutta korkeamman teknologian tuotteisiin ja palveluihin, jotka kasvavat yhä enemmän Kiinan tuotannosta, kun se nousee tuotantotikkaan. Tuonti kasvaa myös osittain uusien teollistumisen ja nykyaikaistamisen tueksi, mutta myös kuluttajien kysynnän mukaan. yhä laajeneva sisäisen ja ulospäin suuntautuvan investointihankkeen ansiosta Kiina syventyy maailmanlaajuiseen rahoitusjärjestelmään. On arvioitu, että Kiinan nykyaikaistaminen vaativat noin 100 miljardin Yhdysvaltain dollarin laitteiden ja teknologian tuontia vuosittain ja infrastruktuurimenot kuluvan vuosikymmenen jälkipuoliskolla voivat olla noin 250 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Tämä ei tarkoita myös energian, mineraalivarojen, elintarvike - ja maataloustuotannon kasvavaa kysyntää, Kiinan talouden koosta ja voimavaroista huolimatta ei voida tyydyttää pelkästään kotimaista tuotantoa. Tärkeintä on, että Kiina siirtyy maailmanlaajuistumisprosessin keskelle ja niin Kiina kuin muutkin valtiot hyötyvät siitä. Elämme maailmassa jossa teknologia, pääoma ja kauppa liikkuvat yhä vapaammin, kun vanhat taloudelliset välineet ovat menettäneet etunsa ja jossa taloudellinen vahvuus ja turvallisuus ovat yhä riippuvaisempia talouden avoimuudesta ja integraatiosta Kiinassa kasvun ja uudenaikaistamisen tiellä on myös tie keskinäiseen riippuvuuteen. globalisaatio ei päinvastaista - se kiihtyy Koko maailmassa taloudelliset ja teknologiset voimat hajottavat seinämiä, saavuttaen rajojen yli ja yhdistämällä yhteen maailmantalous 20-luvun lopulla uusiin mahdollisuuksiimme ja haasteisiin - kauppaan, talouselämään ja kansainvälisen politiikan kaikkiin aspekteihin - syntyvät maailmamme lähentyessä toisiaan, ei pidemmälle. Deepening keskinäinen riippuvuus on keskeinen todellisuus Kiinassa ja maailmassa Yhteinen riippuvuus on yhteinen vastuu. Keskeinen askel tämän keskinäisen riippuvuuden loppuunsaattamiseksi on saada Kiina monenväliseen kauppajärjestelmään Kiinan taloussuhteet maailman kanssa ovat yksinkertaisesti liian suuria ja liian perhesiviä hallitsemaan tehokkaasti mielivaltaisten, siirrettävien ja epävakaiden kahdenvälisten kauppasulkujen avulla. Kiina on paras johdonmukainen johdonmukainen ja johdonmukainen kansainvälinen kauppapolitiikka, joka löytyy sääntöihin perustuvan monenvälisen järjestelmän sisällä. Samalla tavalla, kuten kaikki muutkin maat, Kiina voi parhaiten hallinnoida kasvavien taloudellisten suhteiden luominen maailman kanssa konsensuksen ja heijastusten avulla sovittujen oikeuksien ja velvoitteiden perusteella Tämä on ainoa keino vastustaa kahdenvälisiä paineita tai yksipuolisten toimien uhkia. Se on myös ainoa keino ylläpitää ja edistää kotimaisia ​​talousuudistuksia, jotka tietävät, että Kiinan kauppapoliittiset kumppanit, jäsenet jotka ovat WTO: n sopimusten mukaisia. WTO: n tekeminen edellyttää sitovia velvoitteita tuontipolitiikan osalta - velvoitteita, jotka edellyttävät Kiinan kauppapolitiikan mukauttamista ja useimmissa tapauksissa talouden rakennemuutosta. Mutta puolestaan , Kiina hyötyy sen laajentamisesta kaikkiin eduihin, joista on neuvoteltu WTO: n 130 jäsenen kesken. Sen on oikeus viedä tuotteitaan ja palvelujaan muiden WTO: n jäsenten markkinoille tullin ja sitoumusten tasoilla Uruguayn kierroksella neuvoteltuihin neuvotteluihin - tämä koskee tariffien sitomista, jotka hyödyttävät lähes 100 prosenttia Kiinan teollisuustuotteiden viennistä kehittyneisiin maihin , sillä lähes puolet näistä tuotteista on verovapaata kohtelua. Nämä valtavat markkinoillepääsymahdollisuudet tuetaan ja vahvistetaan kahdella suosituimmuuskohteluperiaatteella ja syrjimättömällä syrjinnällä. Tärkeintä on, että Kiina pyrkii monenvälinen foorumi kauppapoliittisten ongelmien käsittelemiseksi WTO: n kumppaneidensa kanssa ja tarvittaessa sitovaan riitojenratkaisumenettelyyn, jos sen oikeudet ovat heikentyneet Tämä suurempi turvataso hyödyttää Kiinaa valtavasti - kannustaa yhä suurempaan luottamukseen ja houkuttelee yhä suurempia investointitasoja . On kolmas tärkein syy Kiinan osallistumiselle monenväliseen järjestelmään. Vain järjestelmän sisällä Kiina voi osallistua 2000-luvun kauppasääntöjen kirjoittamiseen. Tämä on ennennäkemätön joukko oikeuksia ja velvoitteita, jotka neuvotellaan kansainvälisesti konsensuksella. monenvälisen järjestelmän voiman kehittyminen Vuonna 1994 päätimme GATT-sopimuksen Uruguayn kierroksen h, tuolloin oli kunnianhimoisin ja kauaskantoinen sopimus kansainvälisen talousjärjestelmän viidenkymmenen vuoden historiassa. Kolme vuotta myöhemmin olemme siirtyneet neuvottelemaan polkuja rikkovat sopimukset maailmanlaajuisen televiestinnän vapauttamiseksi ja tariffien poistamiseksi tietotekniikkatuotteiden kaupasta - jonka yhteenlaskettu arvo on noin yhdellä triljoonaa Yhdysvaltain dollaria vastaava maatalouden, autojen ja tekstiilien maailmanlaajuisen kaupan kanssa. Ja niiden arvo ylittää kaupan arvot avaamalla tiedon, viestinnän ja niiden teknologian saatavuuden avaamalla pääsy uuden vuosisadan tärkeimpiin raaka-aineisiin. Tämä on erittäin tärkeä kaikkien muiden talouksien kehitykselle ja kilpailukyvylle, ei vähiten Kiinaan. On olemassa kaikki merkit, että voimme myös tehdä monenvälisen sopimuksen rahoituspalveluista tämän vuoden loppu - toinen alue, jolla käymme kauppaa tulevaisuuteen. Tämä ei ole mikään WTO-neuvotteluista maataloudesta ja palvelusta joka alkaa kolmessa vuodessa. Ulospäin suuntautuneella Kiinalla ei ole varaa pysyä sivussa, kun taas toiset kirjoittavat pelin säännöt. Kiinalla, jolla on kasvavia vientikysymyksiä, ei ole varaa jättää ilman turvallisia ja laajempaa pääsyä maailmanlaajuiset markkinat - turvallisuus, jota vain monenvälinen järjestelmä tarjoaa Ja ehkä tärkein, teknologian ja nykyaikaistamisen edellyttämä Kiina ei voi jäädä maailmanlaajuistumisen nopean tahdin taakse - etenkin aloilla kuten tietotekniikka, televiestintä tai rahoituspalvelut, joita uuden talouden keskeiset elementit. Kiinan taloudellinen menestys on toistaiseksi suoraan sidoksissa sen vaikuttaviin kotimaisiin uudistuksiin, mukaan lukien kaupan ja investointien vapauttaminen. Kiina on jo hyötynyt liittymisneuvotteluissa tarjotuista yksipuolisista tulleista. voitot 22 miljardilla Yhdysvaltain dollarilla, mutta tämä ei ole tien loppu ken WTO: n sääntöjen perusteella ja vastineeksi muilta WTO: n kumppaneilta saaduista eduista - voisivat osoittautua suurimmaksi kannustimeksi Kiinan talouskasvulle ja laajentamatta jättimäisen elvytyksen maailmantalouteen. En ole ehdottanut, että liittyminen WTO: hon on yksinkertainen askel Vasta päinvastoin Mutta monet muut maat, jotka jo ovat WTO: n jäseniä, jakavat vastaavan kehitystason Kiinan kanssa. He ovat allekirjoittaneet oikeutensa ja velvollisuutensa ja hyötyvät siitä. Muut liittymässä olevat ehdokkaat osoittavat myös, että he ovat tehneet saman WTO: n vetovoima on juuri sen oikeuksien ja velvoitteiden vahvuus ja johdonmukaisuus - jota jatkamme laajentamalla ja syventämällä maailmanlaajuisen talouden laajentumiseen ja integroitumiseen Viisikymmentä vuotta sitten keskityttiin vain hintoihin ja muihin rajatarkastuksiin nykyään WTO: n säännöt ulottuvat hyvin rajan yli, kattamaan tekniset standardit, palvelut, henkinen omaisuus, kauppaan liittyvät investoinnit ja joukko muita taloudellisia joita oli kerran pidetty kotimaisina Viisikymmentä vuotta sitten lähes kaikki GATTin jäsenet olivat nykyisten 130 WTO: n jäsenyyden teollistuneesta maailmasta, kahdeksankymmentä prosenttia kehitysmaista tai siirtymätalousmaista. Sääntöjen monimuotoisuus ja jäsenyyden monimuotoisuus, kaukana heikentää WTO: ta, on vahvistanut sitä Kun olemme siirtyneet laajempaan osallistumiseen, olemme tehneet enemmän kuin lisäämään uusi sääntö tänne tai uusi jäsen siellä. Olemme luoneet laajenevan verkoston, joka yhdistää interaktiiviset intressit ja vastuut - järjestelmä, joka kasvaa elintärkeämmäksi kaikille kaupankäynnin kohteille sillä se kasvaa voimakkaammin. Tämä johtuu siitä, että Kiinan liittyminen WTO: hon muuttaa perusteellisesti globaalien taloussuhteiden tulevaa kehitystä ja suuntaa. Meidän on saatava prosessi oikealle. Kiina on liian suuri ja tärkeä taloudellinen toimija - ja sen liittyminen WTO: hon tulee on liian suuri vaikutus järjestelmään - vaarantaa nämä neuvottelut. Viime aikoina olemme nähneet merkittäviä merkkejä vauhdista ja luovasta joustavuudesta meillä jotka ovat äskettäin näissä neuvotteluissa - vaikeissa aloilla, kuten kaupankäynnin oikeudet, syrjimättömyys, ei-tariffaariset esteet, valtiokonttori, investoinnit ja immateriaalioikeus, kun neuvottelijat ovat edistyneet merkittävästi etenkin viime kuukausina. Tämä edistyminen ei olisi ollut mahdollista ellei ole välttämätöntä - jos aikaa vievää - tekninen perusta, jonka kaikki neuvottelujen osapuolet ovat luoneet viimeisen vuosikymmenen aikana. Mutta mikä todella ajaa tätä prosessia eteenpäin, on yhteinen tunnustus menestyksekkäistä palkinnoista. Minun tarkoitus ei ole aliarvioida etenkin kun lähestymme seuraavia neuvottelukokouksia tämän vuoden toukokuussa Kuten kaikki neuvottelut, suurin osa tärkeästä työstä - ja vaikeimmista kysymyksistä - on jätetty loppuun. Tavoitteenani on pikemminkin kehottaa kaikkia asianosaisia ​​kaksinkertaistamaan ponnisteluja - ja laajentaa mielikuvitusta - nyt kun voimme väittää tulevan loppuvaiheeseen, ja on yhteistä Kiireellistä eteenpäin Kiinan WTO: hon liittymisen kannalta on edelleen tärkeitä kysymyksiä. Yhtä tärkeää on kahdenväliset liittymisneuvottelut Kiinan tärkeimpien kauppakumppaneiden kanssa, jotka, kuten tiedät, ovat kriittinen ja olennainen osa onnistuneita neuvotteluja Jälleen kerran meidän on muistettava, että Kiinan asema viidennellä maailman viejänä vahvistaa sitä tarvetta, että sen omat markkinat ovat muiden ulottuvilla. Nämä ovat tärkeitä asioita, jotka on ratkaistava kaikkien tyytyväisyydellä ennen kuin Kiina voidaan saattaa WTO: hon. Kiinan liittymisprosessin aikana GATT-WTO: n sihteeristö on ollut valmis helpottamaan neuvotteluja ja antamaan apua, jota mahdollisesti tarvitaan kaikilla mahdollisilla aloilla. Tarvitsemme tuskin lisää, että tämän sihteeristön sitoumus on yhtä vakaa kuin lähestymme lopullista liittymisprosessin vaiheet. Tulevat haasteet eivät muuta perusominaisuutta, joka ei ole Kiinan talouden ja kaupan osa päinvastoin, kaikki olisi vaikeampaa, sillä Kiinalla ja sen kumppaneilla - mielivaltaisemmilla, syrjivillä ja valtapohjaisimmillaan kukaan ei halua tällaista skenaariota. Kansainvälinen keskustelu globalisaatiosta kuvaa elävästi tämä viimeinen kohta Epäsuoruus tai eksplisiittinen, Kiina siirtyy keskustelun ytimeen Ihmettä ei ole, että liittymisneuvottelut ovat olleet niin kauan ja niin monimutkaisia. Ihminen on, että tämä valtava maa on tähän mennessä siirtynyt maailmantalouden valtavirtaan niin lyhyessä ajassa. Seinät, jotka ovat jakaneet meidät, putoavat, mutta jotkut näkevät edelleen eroja ja eroja sen sijaan, että meillä on yhteisiä etuja. Globalisaatio on maailman kutomaa yhdistämistä kuin koskaan ennen, mutta se on eri kulttuurien maailma, erilaiset järjestelmät ja erilaiset Keskinäinen riippuvuus edellyttää, että kunnioitamme ainutlaatuisia kulttuureitamme ja sivilisaatioitamme. Keskinäinen riippuvuus edellyttää myös, että löydämme yhteisiä ratkaisuja o yhteiset ongelmamme Näihin kuuluvat Kiinan tärkeimpien kauppakumppaneiden huolet sen pysyvistä kaupan ylijäämistä. Yhtä lailla maailman on ymmärrettävä valtava haaste, jolla Kiina joutuu muuttamaan nykyaikaisen ja kilpailukykyisen yhteiskunnan - ja kaikki vuosikymmeninä Kiina ei ole yksin tehdessään tätä rakennemuutosta. Globalisaatio velvoittaa kaikki pienet tai suuret väestöt, rikkaat tai köyhät, osallistumaan jatkuvaan muutosprosessiin. Maailmankin ongelmat ovat enemmän kuin koskaan ennen Kiinan ongelmat ja Kiinan ongelmat olla maailma s. Ye maailma dramaattisessa muutoksessa on myös dramaattisten mahdollisuuksien maailma Kiinan elintaso on kaksinkertaistunut viimeisen vuosikymmenen aikana ja epäilemättä kaksinkertainen ja kolminkertainen jälleen Uusia mahdollisuuksia avautuu kiinalaisille työntekijöille ja kiinalaisille yrittäjille Uudet valinnat avautuvat kiinalaisille kuluttajille ja tästä taloudellisesta avautumisesta tulee uutta toivoa, jonka mielestä todettakoon, että uudistuksen valtava menestys tähän mennessä että todelliset kustannukset pysyvät kiinni ovien sulkemisessa, hidastettaessa rakenneuudistusprosessia ja ylläpitäessä tehottomia julkisia rakenteita. Mikä on totta, että Kiina on totta maailmalle. Maailmantalous voi helposti kaksinkertaistaa vuoteen 2020 mennessä ja kasvattaa maailmanlaajuista elintasoa lähes kahdella - kolmannet - maailman historian suurimmat edistysaskeleet Teknologia ja viestintä tekevät yhteen yhteen kytkettyä planeettaa, levittävät taloudellisen ja sosiaalisen edistyksen välineitä ja tasoittavat ihmisen tilan. Ja olemme poistamassa esteitä, ei pelkästään talouksien vaan ihmisten välillä , mikä antaa meille yhteisen edun vauraudelle ja rauhalle. Meidän on oltava selvillä siitä, mikä on vaarassa Kiinan liittyminen maailmanlaajuiseen kauppajärjestelmään on enemmän kuin kaupankäynti Kiinalainen tulevaisuus maailmantalouden johtajana Ja on kyse maailmantalouden tulevaisuuden suuntaan ja globaaliin yhteisöömme. Aloin sanomalla, että olemme käännekohdassa Kiinan suhteissa maailmaan. Yksi näistä hetkistä h joka tulee mutta harvoin, kun valinnat tekevät tapahtumien kulun vuosia ja jopa vuosikymmeniä eteenpäin Kylmän sodan maisema on pyyhitty pois historiallisesta maanjäristyksestä Globalisaation seuraava aikakausi ei ole vielä muuttunut Me on ainutlaatuinen tilaisuus - vuosien välillä ja vuosisatojen välillä - luoda uudenlaisen kansainvälisen järjestelmän perusta, joka tarjoaa parhaan mahdollisuuden kestävään maailman vaurauteen ja rauhaan. Ensimmäisellä kerralla meillä on käsitys siitä, että luodaan yleinen järjestelmä, joka perustuu yksimielisesti sovittuihin oikeuksiin ja velvoitteisiin ja sitoo kaikkia sen jäseniä. Toistan, että Kiinan menestyksellinen integraatio maailmantalouteen on avain monille kansainvälisille haasteille, joita kohtaamme. Me tarvitsemme luovuutta tulevina päivinä. tarvitsemme ratkaisua Ja tarvitsemme näkemystä Vaihto tulee, haluammeko vai ei. Voimme joko sitouttaa sen positiivisesti ja ohjata sen positiivisiin päihin tai sivuuttaa sen vaarallamme. Valinta edessämme i Olen tullut Kiinaan, ei neuvottelijana, mutta mielenkiintoisena miehenä - auttaakseni luomaan todellisen maailmanlaajuisen kauppajärjestelmän, joka voi kantaa 2000-luvun paino, jätän sinut sanomaan, että Kiinan on oltava tämän järjestelmän keskeinen pilari - muuten vaarana on uuden vuosisadan rakentaminen taloudellisen epävakauden perustalle ja entistä epävarmemmalle rauhalle. Uskon, että Kiina tuo yhtä suuren näkökulman tähän tehtävään. 6. joulukuuta 2016.Maita tietoja Kiinasta on saatavana Kiinan maakohtaisella sivulla ja muilta osastojen julkaisuista ja muista lähteistä, jotka on lueteltu tämän tietolomakkeen lopussa. Yhdysvallat pyrkii rakentamaan positiivisen, yhteistyökykyisen ja kattavan suhteen Kiina laajentamalla yhteistyön aloja ja käsittelemällä erimielisyyksiä, kuten ihmisoikeudet ja tietoturva. Yhdysvallat pitää myönteisenä vahvaa, rauhanomaista ja vaurautta tarvitsevaa Kiinaa, jolla on suurempi rooli maailmassa. r ja pyrkii edistämään käytännön yhteistyötä Kiinan kanssa Vuotuinen strateginen ja taloudellinen vuoropuhelu S ED on toimittanut ainutlaatuisen foorumin kahdenvälisen yhteisymmärryksen edistämiseksi, yksimielisyyden lisäämiseksi, erimielisyyksien pohtimiseksi, keskinäisen luottamuksen rakentamiseksi ja yhteistyön lisäämiseksi S ED: n strateginen seuranta on tuottanut etuja molemmille maille monien yhteishankkeiden ja - aloitteiden avulla sekä laajennettujen keinojen löytämiseksi yhteisiin alueellisiin ja globaaleihin haasteisiin, kuten Iranin ja Pohjois-Korean proliferaatioongelmiin, Sudanin ja Etelä-Sudanin välisiin jännitteisiin, ilmastonmuutokseen, ympäristönsuojeluun ja energiavarmuuteen. Yhdysvallat on korostanut tarvetta lisätä kahdenvälistä luottamusta lisäämällä korkean tason vaihtoja, virallisia vuoropuheluja ja laajentamalla ihmisten välisiä siteitä Presidentti Obama ilmoitti 10.11.2014 Kiinan kanssa vastavuoroisen viisumivalvontajärjestelyn, mikä lisäsi lyhyen - pitkäaikaiset matkailu - ja yritysviisumit, jotka myönnetään toisilleen kansalaisille yhdestä kymmeneen vuoteen, d Lisätään opiskelijavaihto - ja vaihtovisien voimassaoloaikaa yhdestä viiteen vuoteen Yhdysvaltojen lähestymistapa Kiinaan on olennainen osa Yhdysvaltojen sitoutumista Aasian ja Tyynenmeren alueella. US-tuki Kiinaan. Kiinan tukiohjelmat keskittyvät neljään pääalaan, jotka tukevat pyrkimykset ympäristönsuojeluun ja ilmastonmuutoksen lieventämiseen oikeusvaltioperiaatteen ja ihmisoikeuksien edistämisessä tiibetiläisten yhteisöjen tukemiseksi ja pandemiaterveyden uhrien torjumiseksi Yhdysvaltojen tuki avoimuuteen ja hallintoon ylittää nämä alat tukemalla ympäristölainsäädännön kehittämistä sekä vapaata, oikeudenmukaiset ja helppopääsyiset oikeuslaitokset Ohjelmat kullakin näillä aloilla kohdennetaan ja kohdistuvat suoraan Yhdysvaltojen etuihin, kuten lintuinfluenssan, hiv-aidsin ja muiden tautien, jotka uhkaavat maailmanlaajuista turvallisuutta, rajoittamista. Lisäksi tällaisia ​​ohjelmia on laajennettu lisäämällä paikallisia kiinalaisia ​​resursseja, ohjelmia tiibetiläisillä alueilla Kiinassa tukitoimintoja, jotka säilyttävät selkeä tiibetiläinen kulttuuri ja edistää kestävää kehitystä ja ympäristönsuojelua. Kahdenväliset taloussuhteet. Yhdysvaltojen lähestymistapa Kiinan taloudellisiin suhteisiin on kaksi pääosia, jotka yhdistävät Kiinan globaaliin, sääntöihin perustuvaan talous - ja kauppajärjestelmään ja laajentavat Yhdysvaltojen viejiä ja sijoittajia pääsemään Kiinan markkinat Kiinan ja Yhdysvaltain välinen kaksisuuntainen kauppa on kasvanut 33 miljardista vuonna 1992 yli 659 miljardiin tavaraan vuonna 2013 Kiinassa on tällä hetkellä Yhdysvaltojen tavaroiden kolmanneksi suurin vientimarkkina Kanadan ja Meksikon jälkeen ja Yhdysvallat on Kiina n suurimmat vientimarkkinat Yhdysvaltojen suorien ulkomaisten suorien ulkomaisten investointien kanta Kiinassa oli 65 8 miljardia vuonna 2014, 54 miljardia euroa vuonna 2012 ja pysyi pääasiassa tehdasteollisuudessa. Kesäkuussa 2016 S ED: toimenpiteet valuuttakurssimuutoksen vahvistamiseksi, talouden läpinäkyvyyden parantaminen, Yhdysvaltojen yritysten mahdollisuuksien laajentaminen Kiinassa, globaalin yhteistyön parantaminen ja kansainväliset säännöt sekä taloudellisen vakauden ja uudistusten edistäminen Lisätietoja Kiinan kristinuskon jäsenyydestä kansainvälisissä järjestöissä. Kiinan kansantasavalta otti Kiinan aseman Yhdistyneiden kansakuntien puolesta vuonna 1971 Taiwanin tilalle ja on pysyvä YK: n jäsen Turvallisuusneuvosto Vuosien mittaan Kiina on yhä aktiivisemmin mukana monenvälisissä järjestöissä, erityisesti Yhdistyneissä Kansakunnissa. Kiina ja Yhdysvallat työskentelevät läheisessä yhteistyössä kansainvälisen yhteisön kanssa maailmanlaajuisen turvallisuuden uhkien, mukaan lukien Pohjois-Korean ja Iranin ydinohjelmien, kanssa. Yhdysvaltain suurlähetystö Kiina on Max Baucus, muut tärkeimmät suurlähetystön virkamiehet on lueteltu osaston avainhenkilöiden luetteloon. Kiina ylläpitää suurlähetystön Yhdysvalloissa osoitteessa 3505 International Place, NW, Washington, DC 20008 Tel 202 495-2266. Lisätietoja Kiinasta on saatavissa valtion osasto ja muut lähteet, joista osa on lueteltu täällä e Avainhenkilöiden luettelo CIA World Factbook Kiina Page Yhdysvaltain suurlähetystö Kiina USAID Kiina Page Ihmisoikeusraportit Kansainväliset uskonnonvapausraportit Henkilöraportit Huumausainevalvontaselosteet Ilmoitusraportit Yhdysvaltain kauppaneuvotteluviranomaisten toimisto Yhdysvaltain kansantasavallan kanslia Page US Census Bureau Ulkomaankauppatilastot Kansainväliset toimistot Sivukartta WTO: n sopimukset ovat pitkiä ja monimutkaisia, koska ne ovat laillisia tekstejä, jotka kattavat laajan valikoiman toimintoja. He käsittelevät maataloutta, tekstiiliä ja vaatteita, pankkitoiminta, televiestintä, julkiset ostot, teolliset standardit ja tuoteturvallisuus, elintarvikehuollon säännöt, teollis - ja tekijänoikeudet ja paljon muuta. Mutta monissa yksinkertaisissa ja perustavanlaatuisissa periaatteissa noudatetaan kaikkia näitä asiakirjoja. Nämä periaatteet ovat monenvälisen kauppajärjestelmän perusta. katso a Näet nämä periaatteet. Napsauta avataksesi kohteen. Sivun navigoinnin puu aukeaa tässä, jos otat JavaScriptin käyttöön selaimessasi. 1 Suositun maan suosituimmuuskohtelu, joka kohdistaa muitakin ihmisiä tasavertaisesti WTO-sopimusten mukaan maat eivät yleensä voi syrjiä kauppakumppaneitaan Anna jollekulle erityinen suosikki, kuten alhaisempi tullimaksu yhdelle tuotteelle, ja sinun on tehtävä samoin kaikille muille WTO: n jäsenille. Tämä periaate tunnetaan suosituimmuuskohteluun perustuvana kansallisena monimutkaistuksena (ks. Kohta box). On niin tärkeää, että se on tullitariffeja ja kauppaa koskevan yleissopimuksen GATT-sopimuksen ensimmäinen artikla, jolla säännellään tavarakauppaa MFN on myös etusijalla palvelukaupan yleissopimuksessa GATS 2 artikla ja teollis - ja tekijänoikeuksien kauppaan liittyvistä näkökohdista tehty sopimus TRIPS-sopimuksen 4 artikla, vaikka kussakin sopimuksessa periaatetta käsitellään hieman eri tavalla. Nämä kolme sopimusta koskevat kaikkia WTO: n kaikkia kolmea tärkeintä kauppaa. Jotkut poikkeukset ovat sallittuja. Esimerkiksi e, maat voivat perustaa vapaakauppasopimuksen, joka koskee ainoastaan ​​tavaroita, jotka ovat kauppaa syrjivästi tavaroita vastaan, jotka syrjivät ulkopuolisia tavaroita tai jotka voivat antaa kehitysmaille erityisen mahdollisuuden päästä markkinoille. Tai maa voi korostaa esteitä sellaisia ​​tuotteita vastaan, joita pidetään kaupan epäoikeudenmukaisesti tietyissä maissa ja palveluissa maissa sallitaan rajoitetuissa olosuhteissa syrjintä. Mutta sopimukset sallivat vain nämä poikkeukset tiukoin ehdoin. Yleisesti ottaen MFN tarkoittaa, että aina kun maa alentaa kaupan estettä tai avaa markkinoita, sen on tehdä samoista tavaroista tai palveluista kaikkiin kauppakumppaneihinsa, olivatpa ne sitten rikkaita tai köyhiä, heikkoja tai vahvoja.2 Kansallinen kohtelu Ulkomaalaisten ja paikallisten asukkaiden kohtelu Vastaavasti tuodut ja paikallisesti tuotetut tavarat on kohdeltava tasapuolisesti ainakin sen jälkeen, kun ulkomaiset tavarat ovat tulleet markkinoille Sama koskee ulkomaisia ​​ja kotimaisia ​​palveluja sekä ulkomaisia ​​ja paikallisia tavaramerkkejä, tekijänoikeuksia ja patentteja kun taas GATS-sopimuksen 17 artiklaan ja TRIPS-sopimuksen 3 artiklaan sisältyvät kaikki kolme WTO: n keskeistä sopimusta, vaikka periaatetta käsitellään jälleen hieman eri tavoin näissä kaikissa. Kansallinen kohtelu koskee vain silloin, kun tuote, palvelu tai henkisen omaisuuden kohde on tullut markkinoille. Tuontitullien kantaminen ei ole kansallisen kohtelun vastaista, vaikka paikallisesti tuotettuja tuotteita ei myöskään kannettaisi vastaavanlaisesta verosta. neuvottelemalla takaisin alkuun. Tehokkaat kaupan esteet ovat yksi ilmeisimmistä keinoista kannustaa kauppaa. Tällaiset esteet ovat tulleja tai tariffeja ja toimenpiteitä, kuten tuontikieltoja tai kiintiöitä, jotka rajoittavat määriä valikoivasti. Ajoittain muita asioita, kuten byrokratiaa ja Valuuttakurssipolitiikkaa on myös keskusteltu. GATT: n luomisesta 1947-48: ssa on ollut kahdeksan kauppaneuvottelukierrosta. Yhdeksäs r OA Dohan kehitysohjelman puitteissa on käynnissä. Aluksi ne keskittyivät tullitariffien alentamiseen maahantuotujen tavaroiden osalta Neuvottelujen tuloksena 1990-luvun puoliväliin mennessä teollisuusmaat teollisuustuotteiden tariffit olivat laskeneet tasaisesti alle 4: een. Neuvottelut olivat kuitenkin 1980-luvulla laajentuneet koskemaan tavaroihin kohdistamattomia esteitä sekä uusia aloja, kuten palveluita ja henkistä omaisuutta. Markkinoiden avaaminen voi olla hyödyllistä, mutta vaatii myös mukauttamista. WTO-sopimukset antavat maille mahdollisuuden ottaa käyttöön muutoksia vähitellen asteittaisen vapauttamisen kautta Kehitysmaat saavat tavallisesti pitempään velvollisuutensa täyttämiseen. Edistäminen sitomalla ja läpinäkyvyyden avulla. Usein lupaus olla kaupan esteiden poistamiseksi voi olla yhtä tärkeä kuin lasku, sillä lupaus antaa yrityksille selkeämmän kuvan niiden tulevaisuuden mahdollisuudet Vakauden ja ennustettavuuden ansiosta investointeja kannustetaan, työpaikkoja luodaan ja kuluttajat voivat täysin seurata oy kilpailuvalinnan edut ja alhaisemmat hinnat Monenvälinen kauppajärjestelmä on hallitusten pyrkimys tehdä liiketoimintaympäristöstä vakaa ja ennakoitava. Uruguayn kierros kasvatti sitoumuksia. Vuosien 1986-94 neuvottelujen aikana ja sen jälkeen sidotut tariffit. Nämä ovat tariffiarvoja, joten prosenttiosuuksia ei painoteta kaupan volyymien tai arvojen mukaan. WTO: ssa, kun maat sopivat avaavansa tavaroidensa tai palveluidensa markkinoita, ne sitovat sitoumuksiaan tavaroihin nähden, nämä sitoumukset ovat tullimaksujen enimmäismääriä. Joskus maat verottavat tuontia hinnalla, joka on alhaisempi kuin sidotut määrät. Usein tällainen on kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa tosiasiallisesti veloitetut hinnat ja sidotut hinnat ovat yleensä samat. Maa voi muuttaa sitoumuksiaan, mutta vasta neuvottelujen jälkeen kauppakumppaneita, jotka voisivat merkitä niiden kompensoimista kaupan menettämisestä Yksi Uruguayn kierroksen monenvälisten kauppaneuvottelujen tuloksista oli lisätä kaupan määrää sitovien sitoumusten mukaan katso taulukko. Maataloudessa 100: sta tuotteesta on nyt sidottu hintoja. Kaikkien tämä on huomattavasti suurempi markkinavarmuus kauppiaille ja sijoittajille. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta muilla tavoin ell Yksi tapa on vähentää kiintiöiden käyttöä ja muita toimenpiteitä, joilla asetetaan rajoituksia kiintiöitä hallinnoivan tuonnin rajoihin, voi johtaa enemmän byrokratiaan ja epäoikeudenmukaisen toiminnan syytöksiin. Toinen on tehdä maakohtaisista kauppasäännöistä mahdollisimman selkeät ja julkiset. Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitukset julkistavat politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittaessaan WTO: lle. Kansallisten kauppapolitiikkojen säännöllinen valvonta kauppapolitiikan arviointimekanismin kautta tarjoaa lisää keinoja edistää avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisellä tasolla. mutta se ei ole täysin tarkka. Järjestelmä sallii tariffit ja rajoitetuissa olosuhteissa muunlaisen suojan. Tarkemmin sanottuna on avoimen, oikeudenmukaisen ja vääristymättömän kilpailun sääntöjärjestelmä. syrjimättömyys ja kansallinen kohtelu on suunniteltu takaamaan oikeudenmukaiset kaupankäynnin edellytykset n polkumyynnillä tapahtuva polkumyynnin vastainen vähittäismyyntihinta markkinaosuuden ja tukien hankkimiseksi Kysymykset ovat monimutkaisia ​​ja sääntöjen avulla pyritään luomaan oikeudenmukainen tai epäoikeudenmukainen sääntö ja miten hallitukset voivat vastata erityisesti laskemalla tuontitulleja, jotka on laskettu korvaamaan epäoikeudenmukaisten Monien muiden WTO-sopimusten tavoitteena on tukea oikeudenmukaista kilpailua maataloudessa, teollis - ja tekijänoikeuksissa ja palveluissa, esimerkiksi julkisia hankintoja koskevassa sopimuksessa, joka on monenvälinen sopimus, koska sen allekirjoittavat vain muutamat WTO: n jäsenet, laajentavat kilpailusääntöjä tuhansien valtioiden yhteisöjä monissa maissa jne. Edistetään kehitystä ja talousuudistusta takaisin alkuun. WTO-järjestelmä edistää kehitysyhteistyötä. Toisaalta kehitysmaat tarvitsevat joustavuutta sen aikaan, kun ne ryhtyvät soveltamaan järjestelmäsopimuksia. Sopimukset itse perivät aiemmat jotka mahdollistavat erityistuen ja kauppaa koskevien myönnytysten myöntämisen kehitysmaille Kolme neljäsosaa WTO: n jäsenistä ovat kehitysmaat ja siirtymät markkinatalouteen Uruguayn kierroksen seitsemän ja puolen vuoden aikana yli 60 näistä maista toteuttivat kaupan vapauttamisohjelmia itsenäisesti Samaan aikaan kehitysmaat ja siirtymätaloudet olivat paljon enemmän aktiivinen ja vaikutusvaltainen Uruguayn kierroksen neuvotteluissa kuin millään edellisellä kierroksella, ja ne ovat vieläkin enemmän nykyisessä Dohan kehitysohjelmassa. Uruguayn kierroksen lopussa kehitysmaat olivat valmiita ottamaan suurimman osan velvoitteista, joita tarvitaan Kehitysmaat mutta sopimukset antoivat heille siirtymäkausia sopeutuakseen tuntemattomammille ja ehkä vaikeimmille WTO: n säännöksille erityisesti köyhimmille ja vähiten kehittyneille maille. Päätöksessä hyväksytty ministeriön päätös sanoo, että parempien maiden olisi nopeutettava ja panee merkille vähiten kehittyneiden maiden viemien tavaroiden markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset ks tekninen tuki heille hiljattain Kehittyneet maat ovat alkaneet sallia tullittomuuden ja kiintiötöntä tuontia lähes kaikille vähiten kehittyneistä maista tulevista tuotteista. WTO: n ja sen jäsenten keskuudessa on vielä meneillään oppimisprosessi. nykyinen Dohan kehitysohjelma sisältää kehitysmaiden huolen vaikeuksista, joita he kohtaavat Uruguayn kierroksen sopimusten täytäntöönpanossa. Kauppajärjestelmän olisi oltava syrjimättömyyttä lukuun ottamatta maata, joka ei saa syrjiä kauppakumppaneitaan, mikä antaa heille yhdenvertaisen edun mukaisen maan tai MFN: n aseman. ei saa syrjiä sen omia ja ulkomaisia ​​tuotteita, palveluita tai kansalaisia, jotka antavat heille kansallista kohtelua. Neuvotteluihin päästyneitä parempia esteitä. ennustettavissa olevat ulkomaiset yritykset, sijoittajat ja hallitukset pitävät luottavaisina sitä, että kaupan esteitä, kuten tulleja ja muita kuin tulleja koskevia esteitä, ei pidä lisätä mielivaltaisesti WTO: ssa sitovat tariffimäärät ja markkinoiden avaamista koskevat sitoumukset kilpailukykyisempi, joka vääristää epäoikeudenmukaisia ​​käytäntöjä, kuten vientitukia ja polkumyyntituotteita, alhaisempiin kustannuksiin markkinaosuuden lisäämiseksi. Tämä hyödyttää vähemmän kehittyneitä maita ja antaa heille enemmän aikaa sopeuttamiseen, joustavuuteen ja erityisiin etuoikeuksiin. Tämä kuulostaa ristiriitaiselta. , mutta WTO: ssa se tosiasiassa tarkoittaa syrjimättömyyttä, joka kohtelee lähes kaikkia tasavertaisesti. Näin tapahtuu Jokainen jäsen kohtelee kaikkia muita jäseniä yhtä hyvin suosituiksi kauppakumppaneiksi Jos maa parantaa etuja, jotka se antaa yhdelle kauppakumppanille, se on että kaikki muut WTO: n jäsenet saavat parhaan käsittelyn, jotta he kaikki pysyisivät suosituimpia. Suurin suosituimmuuskohtelu MFN-status ei aina tarkoittanut yhdenvertaista kohtelua Ensimmäiset kahdenväliset MFN-sopimukset perustivat yksinoikeudellisia ryhmiä maan suosituimmista kaupankäynnistä kumppanit GATT-sopimuksen ja nyt WTO: n mukaan MFN-klubi ei ole enää yksinomainen MFN-periaate varmistaa, että kukin maa kohtelee yli 140 jäsentä mutta on joitain poikkeuksia.

No comments:

Post a Comment